2022-04-25T17:36:15+08:00

The Department of Communication at the University of Macau will host a screening of the Video Workshop II student films on April 28th, at 6pm in the Student Activity Centre Theatre (E31). These 8 short films are produced by final year students majoring in Communication and specializing in the Creative Media stream.

Video Workshop II is a capstone course that is designed to challenge students to think critically and creatively through the hands-on experience of making their own short films.  The theme for this semester is “Worlding.” Worlding is a concept that has multiple origins in post-colonial theory, feminism and speculative fiction. It involves paying attention to the interconnected places, people and material worlds around us. Whether building fantasy worlds or telling stories about everyday environments, these diverse films look to draw audiences’ attention to social issues and concerns important to this new generation of filmmakers.

Facebook Event page:

https://fb.me/e/2rWYPuB3P

Corner Store/街角避難所

在90年代的澳門,在相似的家庭背景下成長的二人,性格卻截然不同。渴望寧靜的他們在一間士多裏相遇。偶然的一次機會,他們有了更深入相處和了解,藉著相互傾訴,各自尋找心中的一處淨土。

Stranger Friends /《404》

在澳門的一棟唐樓里,鄰里和睦相處,開朗熱情的保安阿樂已在這裡工作多年。 一天, 一位新房客搬了進來,打破了原有的平靜。

Sea / 海

牠靠海而生,同另一個存在互相陪伴,在平淡乏味的時間裡,唯求大海使牠沉迷。在海面下暗湧著的恐懼與慾望間,驀然發現,牠們嚮往著同樣的未知。

Circle / 傘

繁忙、冷漠和不確定性是這個世界的底色。人類,以自我為單位,行走在燈光閃爍的世界裡。與此同時,在這個陰晴不定的世界裡,傘成為了城市行走者每日必備的通勤物品。傘的出現,突破了人情寡淡世界中,人與人之間的邊界感和尺度感。

Dear Friend / 友你

每個人都有高中的友伴,隨著前往不同的地方升學,大家分散各地,感情或許會逐漸變得疏離。Abby與好友Bella在不同地方讀書,因時差、社交圈子、疫情的關係,兩人逐漸擁有了新的世界,開始漸行漸遠。某天,Abby無意中發現自己可以穿越回到過去,隨著一次又一次的穿越,Abby可以改變當時未做到的事情,彌補遺憾嗎?

Influencer / 紅人

即使兩年多過去,新冠對人們生活的影響依然在延續,社會的規則也似乎變得有所不同。一個普通的女大學生方芳,陷入了一個普通的問題,卻引致一個意料不及的結果。

One Day That Day / 有一天,那一天

一位年邁的老伯伯在一個地方經營著夾餅檔已有半個世紀,為他遮陰的大樹見證著他和這個城市的變遷。有一天,一位男學生的出現,讓伯伯回想起過去一段特別的時光,以及一些承諾過卻變作了遺憾的事情。

Close your eyes before the dawn / 天黑請閉眼

雙相情感障礙、強迫症、阿茲海默症、雙重人格……精神療養院裏聚集了各種被精神問題困擾的住院者。新任院長上任的第一天,丟失了錢包裏的照片。這樣一群身份背景各異的住院者中,究竟誰才是那個拿走照片的人……